W trosce o Twoją wygodę używamy cookies. Dlaczego cookies są dobre?

Jak rozwijamy Twoje dziecko?

Zdajemy sobie sprawę, że Twoje Maleństwo jest właśnie w wieku, w którym może nauczyć się najwięcej. W ciągu pierwszych lat życia rozwija się około 50% zdolności do uczenia się. Najważniejszą rzeczą jest wplecenie treści edukacyjnych w świetną zabawę.

Nasze "Ciocie"  z sercem i pełnym zaangażowaniem zaopiekują się Twoim Skarbem.ptak

Dlatego właśnie dzieci przebywające w żłobku Fiku Miku:

kwiat9

 Od najmłodszych lat przebywają w grupie rówieśników, co ułatwia im nawiązywanie kontaktów z innymi.  Jak ogólnie wiadomo „dziecko od dziecka uczy się najlepiej”, a więc i podstawowe codzienne czynności dziecko przyswaja szybciej, gdy pokazuje mu je kolega lub koleżanka z grupy

kwiat

 Dzieci stale przebywają w środowisku dwujęzycznym, dzięki czemu w sposób naturalny poznają wiele słów, zabaw i piosenek w języku angielskim. Wczesne osłuchanie się z językiem angielskim ułatwia dziecku naukę różnych języków obcych w przyszłości. Dzięki codziennym zabawą edukacyjnym dziecko przyswaja codziennie masę nowych informacji  i umiejętności dzięki czemu rozwija się lepiej i szybciej.

motyl

 

 

W żłobku prowadzone są zajęcia m.in.:

(klikając na nazwę poszczególnych zajęc poniżej możesz przeczytać o nich więcej).

Zajęcia i zabawy:

  • ogólnorozwojowe

    kwiat6W okresie żłobkowym następuje dynamiczny rozwój psychoruchowy, dzieci zaczynają samodzielnie chodzić, doskonalą sprawność fizyczną i umysłową, poznają świat. W czasie tym wiele czynników może niekorzystnie wpływać na rozwój dziecka, powodując wady, zaburzenia lub upośledzenia rozwoju układów organizmu.

    Stała, systematyczna praca pozwala na wczesne wykrycie wszelkich nieprawidłowości rozwojowych oraz wdrożenie odpowiedniego postępowania.

    W naszej placówce prowadzone jest usprawnianie indywidualne, grupowe oraz gimnastyka ogólnorozwojowa. Urozmaicone, ciekawe zajęcia są najlepszym lekiem dla narządu ruchu. Ruch wywiera wpływ zarówno na ćwiczone części ciała, jak i na cały organizm.

    Należy pamiętać, że podstawowym czynnikiem w zapobieganiu wadom postawy jest stworzenie dziecku prawidłowych warunków rozwoju.

    Takie warunki mamy właśnie w naszym Żłobku.

  • z języka angielskiego

    kwiat3

    W pierwszych latach życia dzieci są niezwykle otwarte na otaczający je świat. Do szóstego roku życia przyswajają wiedzę naturalnie i momowolnie poprzez naśladownictwo i powtarzanie. Dzieci, które od najmłodszych lat wychowywane są w dwujęzycznym środowisku przyswajają oba języki bez najmniejszych problemów. Co więcej, nawet siedmiomiesięczne niemowlęta, majace na codzień styczność z językiem obcym, cechują się szybszym rozwojem umysłowym w porównaniu ze swoimi rówieśnikami. Maluchy  w naszym żłobku uczą się języka angielskiego poprzez uczestnictwo w zabawach, słuchanie i śpiewanie piosenek oraz oglądanie materiałów aktywizujących. Dzieci osłuchując się z obcym językiem, uczą się prostych słów co ułatwia im naukę w późniejszych latach. Chcemy rozwijać w naszych podopiecznych wrażliwość na inne kultury, na słowo, stymulować wyobraźnię, dawać impuls do rozwijania własnych talentów.

  • logopedyczne

    kwiat

    Wiek żłobkowy to okres kształtowania się mowy dziecka, przebiegający ściśle określonymi eatpami, które posiadają charakterystyczne cechy i czas pojawienia się głosek, pierwszych słów i prostych zdań. Prawidłowy rozwój mowy dziecka jest bardzo ważny, gdyż stanowi podstawę do kształtowania się jego osobowości. Małe dziecko, wraz z wiekiem w coraz większym zakresie rozumie mowę, wzbogaca zasób słów, opanowuje system gramatyczny języka i sprawność artykulacyjną. Wychowawcy troszczą się o rozwój rozumienia mowy przez dzieci, poszerzanie słownictwa biernego i czynnego, rozwój wrażliwości słuchowej, naukę budowania coraz bardziej złożonych wypowiedzi słownych. Podczas zajęć indywidualnych oraz grupowych maluchy wykonują ćwiczenia buzi i języka, które prócz walorów rozwojowych są dla nich świetną zabawą. Dużą uwagę poświeca się ćwiczeniom oddechowym oraz ćwiczeniom usprawnijącyh aparat artykulacyjny. Podczas zajęc logopedycznych stymulowany jest nie tylko rozwój mowy dzieci, ale również procesy poznawcze.

     

  • zabawy umuzykalniające

    kwiat2

    Dzieci, które od najwcześniejszych lat mają okazję do słuchania różnorodnej muzyki, stają sięwrażliwsze nie tylko pod względem muzycznym, ale także emocjonalnym, twórczym i społecznym.

    Na zajęciach umuzykalniających dzieci uczą się:

    • -Nowych piosenek i wierszyków muzycznych
    • -Słuchać muzykę poważną
    • -Grać na pierwszych instrumentach perkusyjnych
    • -Nowych zabaw i ćwiczeń rytmicznych

    Maluchy uczą się działać w zespole oraz integrować z rówieśnikami. Zajęcia grupowe przy muzyce kształtują ogólną koordynację słuchowo-ruchową dziecka. Ćwiczenia rytmiczne to doskonała forma pobudzania wiary we własne siły, aktywności, pełnią rolę relaksu i terapii. Celem tych zajęć jest pogłębienie percepcji muzyki, uświadomienie przez dziecko własnych stanów emocjonalnych i wyrażanie ich ruchem, gestem, werbalnie. Muzyka słuchana w dzieciństwie wpływa na dobór bodźców dźwiękowych podczas całego życia. Powoduje wzrost kreatywności i zapamiętywania, podwyższa motywację. Słuchanie muzyki instrumentalnej i synfonicznej od wczesnego dzieciństwa rozwija zdolności matematyczne i analityczne.

     

  • plastyczne

    kwiat10

    • Twórczość plastyczna naszych dzieci wpływa na:
    • -Rozwój wyobraźni
    • -Umiejętność ekspresji
    • -Kształci zmysł obserwacji wzrokowej, spostrzegawczość
    • -Kształtuje wrażliwość na barwy, kształty, szczegóły
    • -Ćwiczy koncentrację uwagi
    • Dziecko poprzez z pozoru niewinne ruchy rąk i paluszków ( trzymanie kredek, ruchy pędzelkiem czy zabawa plasteliną) ćwiczy małe grupy mięśniowe, koordynację wzrokowo-ruchową, sprawność dłoni.
      Prawodłowy rozwój motoryki małej jest bardzo ważnym czynnikiem, wpływającym na dalsze postępy rozwojowe dziecka. Podczas takich zajęć wykorzytywane są różnorodne techniki plastyczne.

     

  • edukacja zdrowotna

    kwiat7

    Edukacja zdrowotna w naszej placówce wyrażana jest w:

    -zajęciach z gimnastyki ogólnorozwojowej

    -codziennej nauce czynności higienicznych, toaletowych i zdrowotnych

    -zabawach na świeżym powietrzu

    -porannej gimnastyce

    promocji zdrowego odżywiania się.

  • zajęcia manualno-konstrukcyjne

    kwiat9

    Celem zabaw manualno-konstrukcyjnych jest:

    -rozwój zręczności i koordymacji ruchów

    -usprawnienie pracy dłoni (rozwój motoryki małej)

    -usprawnienie procesów myślenia i koncentracji uwagii

    - ćwiczenia cierpliwości i wytrwałości.

    Dzieci budują i burzą konstrukcje z klocków, szeregują przedmioty, nakładają kółka na piramidkę oraz układają puzzle dostosowane do ich wieku. Wszystko pod czujnym okiem naszych wychowawczyń.

     

  • zabawy „świat zmysłów”

    kwiat12

    Zabawy polegające na poznawaniu świata wszystkimi zmysłami, m.in przez: słuch, wzrok, węch, dotyk, czucie smaku.

  • bajkoterapia

    kwiat8

    Wszystkie dzieci lubią słuchać bajek, a szczególnie te najmłodsze. Odpowiedni dobór bajek pomaga dziecku przezwyciężyć wiele trudnych dla niego sytuacji, na przykład irracjonalne lęki.

     

  • Zabawy Fundamentalne

    kwiat5

    To jeden z niewielu w Polsce programów wspomagających rozwój dzieci w wieku od 0 do 6 lat. Zabawy te są przeznaczone dla wszystkich, chcących współpracować z dzieckiem w celu osiągnięcia harmonijnego i wszechstronnego rozwoju. Dzięki programowi i własnym szczegółowym obserwacjom, otrzymujemy informacje na temat talentów i zdolności dzieci oraz zbiór pomysłów jak je rozwijać.

     

     

     

Aktualności:

Nasze plusy:

otwarte od 6:00 - 17:30!

 

Funkcjonujemy całe wakacje!!

 

Sekretariat czynny
wtorek: 9:00 - 17:00
czwartek: 12:00 - 17:30

 

 

tel.:726 900 700